اینستاگرام آپارات یوتیوب

انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای کافه

چهارشنبه, 24 فروردین 1401
0 دیدگاه 334 بازدید

با توجه به آنکه رنگ و دکوراسیون علاوه بر شیوه ارائه خدمات از عوامل جذب مشتری به شمار میرود لازم است به نوع طراحی ، رنگ و لوازم تزیینی بکار گرفته شده در کافه و رستوران توجه بسزایی شود. رنگ میتواند انعکاس دهنده ی هویت تجاری محیط باشد و علاوه بر آن با تاثیر بر ارامش و القای حس صمیمیت نیاز روحی مشتریان برای ارامش گرفتن و تفریح را فراهم کند. دکوراسیون مناسب و خاص با جلب نظر بلاگر های مواد غذایی میتواند باعث شناخته شدن رستوران یا کافه مورد نظر شود پس نه تنها رنگ و دکوراسیون در جلب مشتری اثر داشته بلکه جنبه تبلیغاتی دارد.

با توجه به تحقیقات روانشناسی میتوان به این نکته اشاره کرد که استفاده از رنگ هایی که باعث افزایش اشتها میشوند مانند کرم، بژ،  قرمز ، زرد و نارنجی بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی رستوران ها میباشند. بر خلاف این رنگ ها که اشتها آور هستند رنگ هایی هستند که اشتها را کاهش میدهند مانند بنفش و آبی که نقش منفی بر بازرایابی و جذب مشتری خواهد داشت. رنگ هایی ماننده رنگ قهوه ای سوخته و خاکی تیره و ترکیب رنگ طوسی در کنار رنگ های گرم میتوانند حس امنیت و صمیمیت را ایجاد کند در نتیجه برای رستوران و خصوصا برای کافی شاپ ها انتخاب مناسبی برای رنگ دیوار و دیوارکوب و مبلمان باشند. لازم به ذکر است زیاده روی در استفاده یک رنگ و یا صرافا استفاده از رنگ های خنثی و یا گرم به تنهایی و فضای شلوغ، چیدمان بی قاعده نور بیش از حد یا نا کافی ، نور آفتابی یا مهتابی به تنهایی بدون در نظر گرفتن رنگ غالب دکوراسیون میتواند از جمله نقاط ضعف طراحی به شمار رود و لازم است به آنها توجه به سزایی شود.

 

علاوه بر رنگ لوازم بکارگرفته شده نیز از اهمیت خاصی برخوردارند. استفاده نکردن از رنگ های تند و یا بسیار سرد و یا صرفا خنثی میتواند بر روی تحریک اشتها اثر گذار باشد. لوازم بکار گرفته شده باید دارای هم خوانی باشند استفاده از چندین وسیله تزیینی نامتقارن که هم خوانی نداشته نه تنها جلوه هر کدام از وسایل را میگیرد بلکه اثر منفی دو چندانی هم بابت ایجاد استرس در فرد و حس به هم ریختگی خواهد داشت.

استفاده حداکثری از فضا در عین رعایت فاصله لوازم چیدمان مناسب ایجاد فضا سازی و پارتیشن بندی از عوامل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از امکانات لوکس، کتابخانه ، خدمات متفاوت و خاص و بکارگیری حس خلاقیت در طراحی و خمات ارائه شده نیز میتواند ر روی جلب مشتری اثر مثبت داشته باشد.

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد