اینستاگرام آپارات یوتیوب

اصول دکوراسیون داخلی استودیوفلت

ﺳﻪشنبه, 24 خرداد 1401
0 دیدگاه 549 بازدید

استودیو فلت چیست

استودیو فلت همان سوئیت های 50-60 مترمربعی است. اغلب به دلیل کمبود فضا از دیوار برای جداسازی فضا استفاده نمیشود و فقط با چیدمان وسایل مرز آشپزخانه محل خواب،کار و ... تعیین میشود. گاهی برای جداسازی فضا از یک دیوار کوتاه نیم متری استفاده میشود تا فضا بهتر خصوصی سازی شود. با توجه به فضای محدود طراحی دکوراسیون اهمیت دو چندانی پیدا میکند. در این زمینه سه عامل بسیار مهم معرفی میشود که شامل نور، مبلمان و سبک طراحی است.

سبک طراحی بهتر است مینیمال باشد و از مبلمان با اندازه متوسط و مناسب استفاده کرد. از شلوغ کردن فضا خودداری کنید و سعی کنید از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید رنگ های روشن فضا را باز تر نشان میدهد. پنجره ها باید بزرگ طراحی شوند و در دکور کردن استودیو فلت لازم است تا حد امکان از پوشاندن پنجره ها با پرده ها کلفت خودداری شود.

تنوع رنگی بالا و استفاده بیش از حد از رنگ های جیغ و یا تیره علاوه بر شلوغ نشان دادن فضا حس اضطراب در افراد ایجاد میکند. لازم است استفاده از این رنگ ها به حداقل برسد. از طرفی لوازم و مبلمان بهتر است به علت نیاز به استفاده حداکثر از فضا به صورت هوشمند و یا با طراحی های خاص استفاده شود. یکی دیگر از توصیه های کارامد در این زمینه استفاده از لوازم خانگی چند منظوره است. برای مثال مبل های تخت خواب شو یکی از گزینه هایی است که اغلب مورد استقبال قرار میگیرد زیرا علاوه بر زیبایی بسیار کارامد است.

اگر چیدمان برای شما امری دشوار به نظر میرسد ایجاد یک نقطه کانونی مثلا نصب یک تابلو و چیدن مبلمان حول آن میتواند کمک خوبی برای شما باشد. علاوه بر نکات بالا استفاده ار اینه به علت انعکاس نور  میتواند فضا را باز تر نشان دهد.

اغلب این نوع منازل برای زوج های جوان و یا افراد مجرد طراحی میشود. الیته لازم به ذکر است که استودیوفلت و سوئیت با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند. برای مثال سوئیت های یک اتاقه هم وجود دارند که دارای محیط کاملا جداگانه برای اتاق خواب با دیوار کشی هستند و بر خلاف فلت دارای فضاسازی و جداسازی فضا های مورد نظر هستند.

روش های جدا سازی فضا

یکی از روش های تفکیک محیط استفاده از فرش های فانتزی برای نشان دادن فضای مورد استفاده است برای مثال برای مشخص کردن مرز پذیرایی با اتاق میتوان از فرش های تزیینی نامتقارن استفاده کرد و یا بر حسب سلیقه فرش سنتی کوچک یا حتی گلیم استفاده کرد.

روش دیگر استفاده از قفسه برای جداسازی است اگر قفسه ها چوبی باشند و میان آنها خالی باشد طوری که فضا طرف دیگر قابل مشاهده باشد علاوه بر جداسازی فضا باعث میشود که فضا کوچک هم به نظر نرسد.

در های طرح آویز و یا آویز های جدا کننده فانتزی انتخاب دیگری برای جداسازی هستند اما با توجه به آنکه از آنها کمتر در طراحی مدرن استفاده میشود بسیار سلیقه ای هستند.

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد