اینستاگرام آپارات یوتیوب

ساختمان مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)، سنگاپور

شنبه, 20 فروردین 1401
0 دیدگاه 76 بازدید

این هتل که از جذابیت های طراحی جهانی شناخته میشود. به علت فاصله کم با جاذبه های گردشگری کشور سنگاپور و طراحی خاص آن ، وجود رستوران ها و استخر سرتاسری بر روی سازه ی کشتی مانند بین ساختمان ها و خدمات بینظیر و امکانت لوکس اتاق ها، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است
مارینا بی سندز یک تفرجگاه یکپارچه در مقابل خلیج مارینا در سنگاپور است که متعلق به شرکت لاس وگاس سندز است این استراحتگاه شامل یک هتل با 2561 اتاق، یک مرکز نمایشگاهی به وسعت 120000 متر مربع (1300000 فوت مربع)، 74000 متر مربع (800000 فوت مربع) و موزه فروشگاه‌های بزرگ در خلیج مارینا است.این مجموعه شامل سه برج است که در بالای آن یک SkyPark به طول 340 متر (1120 فوت) با ظرفیت 3902 نفر و یک استخر شنای بینهایت 150 متری (490 فوت) قرار دارد که بر روی بزرگترین سکوی عمومی کنسولی جهان قرار گرفته است.

 

رستوران ها

رستوران سلاوی: رستوران دارای چشم اندازی فوق العاده به شهر است و در آن غذاهای بین المللی، آسیایی و محلی سرو می شود.

رستوران (SPAGO BY WOLFGANG PUCK): اگر اهل غذاهای آمریکایی و بین المللی هستید می توانید این را برای صرف نهار یا شام انتخاب کنید.

 

اتاق های این هتل

اتاق پریمیر تویین: این اتاق ها ۴۷ متر مربع وسعت دارند و دارای دو تخت سینگل هستند. به سه چشم انداز متفاوت باغ، شهر و معمولی در اختیار مهمانان قرار می گیرند.

اتاق دولوکس تویین: این اتاق ها ۳۹ متر مربع وسعت دارند و با سه چشم انداز، شهر، باغ و معمولی در اختیار مهمانان قرار می گیرند. هر اتاق دارای دو تخت سینگل است.

سوییت سند (Sands): این سوییت ۱۴۵ متر مربع مساحت دارد و دارای یک تخت کینگ سایز می باشد که با چشم انداز باغ پذیرای مسافران است.

اتاق دولوکس کینگ: اتاقی با یک تخت کینگ سایز و ۳۹ متر مساحت که چشم انداز رو به باغ دارد.

فاصله هتل تا جاذبه های سنگاپور

محله تیونگ باروتا شما ۷.۵ کیلومتر فاصله دارد. تاکسی این مسیر را ۱۸ دقیقه ای می رود. اگر پیاده بروید ۱ ساعت بعد به اینجا می رسید.

اسکله های کلارک و رابرتسون۱.۸ متر از شما دورتر است که اگر پیاده بروید ۲۰ دقیقه و با تاکسی ۸ دقیقه زمان نیاز است. اتوبوس نیز ۲۰ دقیقه ای شما را می برد.

تئاتر سنگاپور رپرتوریاین سالن نمایش در مسافت ۸۰۰ متری قرار دارد که برای رسیدن به آن توسط تاکسی حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارید. پیاده ۱۳ دقیقه ای و با اتوبوس ۱۰ دقیقه ای می رسید.

موزه هنر سنگاپور۱.۸ کیلومتر از شما دورتر است که توسط تاکسی ۱۰ دقیقه ای به آن خواهید رسید. پیاده ۳۰ دقیقه و با اتوبوس ۲۵ دقیقه بعد می رسید.

مرکز خرید سانتک سیتی۱.۲ کیلومتر تا هتل فاصله دارد که پیاده ۲۰ دقیقه تا آنجا راه است. اگر با اتوبوس بروید ۱۳ دقیقه و با تاکسی ۵ دقیقه بعد می رسید.

مرکز خرید مصطفی سنتر: این مرکز خرید حدودا ۳.۷ کیلومتر تا شما فاصله دارد که با تاکسی ۱۱ دقیقه ای و با اتوبوس ۳۰ دقیقه ای می رسید.

استودیو یونیورسال سنگاپور۱۲ کیلومتر با شما فاصله دارد. توسط تاکسی می توانید حدود ۱۵ دقیقه بعد به این پارک موضوعی برسید و اگر از اتوبوس استفاده کنید، ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود..

فرودگاه بین المللی سنگاپور: ۲۰ کیلومتر تا هتل فاصله دارد. تاکسی شما را طی ۲۰ دقیقه به آنجا می رساند. با وسایل نقلیه عمومی نیز ۱ ساعت زمان خواهد برد.

 

تاق‌های هتل مارینا بی سندز بسیار شیک بوده و با امکانات رفاهی کامل طراحی شده است. برای رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق از رنگ‌های ملایم و گرم استفاده شده و مبلمان آن نیز به رنگ چوب و تیره می‌باشد. همه اتاق‌های هتل به امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع، میز و صندلی، کاناپه و مبل راحتی، تلویزیون صفحه تخت، تلفن، چای‌ساز، قهوه‌ساز، اتو و میز اتو، حمام اختصاصی، سشوار، مینی‌بار، حوله تن‌پوش، لوازم آرایشی بهداشتی، دمپایی و ... مجهز هستند. سیگار کشیدن در اتاق‌های هتل مجاز بوده و آب نوشیدنی نیز به صورت روزانه در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. علاوه بر این، اتاق‌های هتل دارای پنجره‌های قدی بزرگی هستند که امکان تماشای منظره‌ای چشم‌نواز از خلیج مارینا بی و شهر زیبای سنگاپور را برای مهمانان فراهم می‌آورد.

 

امکانات رفاهی و تفریحی هتل مارینا بی سندز

این هتل علاوه بر اتاق‌های شیک و مدرن، امکانات فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای مهمانان خود در نظر گرفته است که از بین آن‌ها می‌توان به پذیرش 24 ساعته، سرویس روزانه اتاق‌ها، نگهداری چمدان، گاو صندوق، خدمات نگهداری از کودک، اتاق کنفرانس، غرفه‌های فروش سوغاتی، دستگاه خودپرداز، خشک‌شویی، واکس کفش، خدمات زیبایی، ویلچر، صرافی، وای‌فای رایگان، برق اضطراری، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی، خدمات پزشکی، فضای سبز، صندوق امانات، سرویس کرایه ماشین و ... اشاره کرد. کارمندان هتل نیز به 5 زبان انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره ای و مالایی مسلط بوده و می‌توانند به راحتی با مهمانان ارتباط برقرار کنند.
علاوه بر این موارد، هتل مارینا بی سندز امکانات تفریحی متنوعی را نیز برای مهمانان خود در نظر گرفته است که شامل آمفی‌تئاتر با برنامه‌های سرگرم‌کننده، پارک کودک، زمین گلف، استخر روباز، سالن بدنسازی، مرکز اسپا، جکوزی، سونا و ... می‌باشد. تعدادی تور گردشگری نیز در این مجموعه برگزار می‌گردد که علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند با آن‌ها همراه شوند. رستوران‌های هتل نیز انواع غذاهای آمریکایی، آسیایی، بین‌المللی و محلی را با بالاترین کیفیت برای مشتریان خود آماده کرده و به بهترین شکل برایشان سرو می‌کنند.

 

پارک آسمانی، سازه‌ای کشتی مانند در ارتفاع 200 متری

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هتل مارینا بی‌سندز که آن را از دیگر هتل‌های لوکس و 5 ستاره سنگاپور متفاوت کرده است، معماری بی‌نظیر آن و سازه‌ کشتی مانندی است که در طبقه 57 و در بالای سه برج مجموعه قرار دارد. این سازه با عنوان بلندترین پارک آسمانی جهان شناخته شده و بزرگ‌ترین استخر بی‌کران دنیا را نیز در خود جای داده است.
پارک آسمانی مارینا بی‌ سندز، 340 متر طول دارد که حدود 65 متر بیشتر از طول برج‌های مجموعه است. کل مساحت پارک 12.400 متر مربع می‌باشد که ظرفیت بیش از 3900 نفر را دارد. این کشتی شامل یک استخر با طول 150 متر بوده و محدوده‌ای را نیز برای بازی و تفریح در نظر گرفته است. 250 گونه مختلف درخت و حدود 650 گیاه زینتی در این مجموعه کاشته شده و از آن نگهداری می‌شود.
شگفت‌انگیزترین بخش این پارک آسمانی، استخر بی‌نهایت آن است که چشم‌انداز بی‌نظیری از کل شهر را در مقابل چشمان شناگران قرار می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا به این استخر عنوان بی‌نهایت داده شده است. لبه‌های استخر طوری طراحی شده است که آب از روی آن عبور کرده و به سمت پایین سرازیر می‌شود. در واقع شما هیچ حفاظ و دیواری به دور این استخر نمی‌بینید. البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست! استخر کاملا امن است و حتی اگر از لبه‌های آن سقوط کنید، به داخل حوضچه‌ای هدایت می‌شوید و هیچ اتفاقی برایتان نمی‌افتد. آبی که به سمت پایین سرازیر می‌گردد و به درون حوضچه می‌ریزد در واقع نقش پمپاژ آب را دارد و دوباره به استخر برمی‌گردد.

ساخت چنین استخری در ارتفاع 200 متری از سطح زمین، نیاز به بررسی‌ها و مطالعات بسیاری دارد. برای ساخت استخر بی‌نهایت هتل ماریتا بی سندز، مهندسان زیادی به دور هم جمع شدند و نظرات متعددی را مطرح نمودند. کف و دیواره‌های استخر با استفاده از حدود 182 تن استیل ساخته شده تا ظرفیت 380 هزار گالن آب را داشته باشد. مهندسان برای ارتعاشات طبیعی برج‌ها، 4 مفصل متحرک را در زیر استخر طراحی کرده و برای حفظ امنیت سازه در مقابل زلزله و طوفان نیز جک‌هایی را در داخل برج‌ها لحاظ کردند که در 500 نقطه زیر استخر تنظیم می‌شود.
در پارک آسمانی مارینا بی سندز علاوه بر استخر، چندین رستوران و کافی‌شاپ، جکوزی، عرشه رصد با نمای 360 درجه، کلوپ‌های بازی و ... وجود دارد. لازم به ذکر است که استفاده از این فضا تنها برای مهمانان هتل امکان‌پذیر می‌باشد و افرادی که از بیرون برای بازدید می‌آیند باید مبلغی را به عنوان ورودی بپردازند.

 

این هتل که از جذابیت های طراحی جهانی شناخته میشود. به علت فاصله کم این هتل با جاذبه های گردشگری کشور سنگاپور و طراحی خاص آن ، وجود رستوران ها و استخر سرتاسری بر روی سازه ی کشتی مانند بین ساختمان ها و خدمات بینظیر و امکانت لوکس اتاق ها، این هتل توجه بسیاری را به خود جلب کرده است
مارینا بی سندز یک تفرجگاه یکپارچه در مقابل خلیج مارینا در سنگاپور است که متعلق به شرکت لاس وگاس سندز است این استراحتگاه شامل یک هتل با 2561 اتاق، یک مرکز نمایشگاهی به وسعت 120000 متر مربع (1300000 فوت مربع)، 74000 متر مربع (800000 فوت مربع) و موزه فروشگاه‌های بزرگ در خلیج مارینا است.این مجموعه شامل سه برج است که در بالای آن یک SkyPark به طول 340 متر (1120 فوت) با ظرفیت 3902 نفر و یک استخر شنای بینهایت 150 متری (490 فوت) قرار دارد که بر روی بزرگترین سکوی عمومی کنسولی جهان قرار گرفته است.(ارقام برگرفته از ویکی پدیا)

 

 

موقعیت جغرافیایی هتل مارینا بی ‌سندز

هتل مارینا بی سندز در خلیج مارینا ساخته شده و به جاذبه‌های گردشگری شهر سنگاپور مانند محله تیونگ بارو، اسکله‌های کلارک و رابرتسون، تئاتر سنگاپور رپرتوری، موزه هنر سنگاپور، مرکز خرید سانتک سیتی، مرکز خرید مصطفی سنتر و استودیو یونیورسال سنگاپور نزدیک است. این هتل با فرودگاه بین‌المللی سنگاپور نیز حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد

 

10 نکته جذاب در مورد هتل مارینا بی‌ سندز

ساخت مجموعه مارینا بی‌ سندز در می سال 2006 آغاز شد و در سال 2010 به پایان رسید.

مجموعه مارینا بی سندز در 27 آوریل 2010 افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در 23 ژوئن سال 2010 یک جشن عمومی به مناسبت افتتاح هتل برگزار شد که دو روز به طول انجامید.

در روز افتتاحیه حدود 2000 بلیط فروخته شد که قیمت هریک از آن‌ها 20 دلار بود.

در جشن افتتاحیه 7 تیم حرفه‌ای صخره‌نوردی از دیواره‌های برج بالا رفتند.

مساحت سازه بالای برج‌ها، 3 برابر مساحت یک زمین فوتبال بوده و 10 استخر المپیک را در خود جای می‌دهد.

مجموعه مارینا بی سندز گران‌ترین پروژه ساختمانی قرن 21 بوده و برای ساخت آن مبلغی معادل 8 میلیارد دلار هزینه شده است.

سرمایه‌گذار اصلی این مجموعه شرکت لاس وگاس سندز بوده که حدود 3 میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه کرده است.

ساخت سازه کشتی مانند بر روی پشت‌بام برج‌ها، حدود 150 میلیون دلار هزینه داشته و بیش از 7000 تن فولاد در آن بکار رفته است.

سالن همایش‌های مارینا بی سندز با 120 هزار متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین سالن همایش‌ها در آسیا است که خدمات تخصصی و پیشرفته MICE را نیز ارائه می‌دهد.

تعداد بازدیدکنندگان این بنا، از روز افتتاح تا به امروز، به طور میانگین 25.000 نفر در روز بوده است.

ساخت این مجموعه درآمد کلانی برای دولت سنگاپور به همراه داشته است و برای 2000 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد