اینستاگرام آپارات یوتیوب

اصول نگهداری از ام دی اف

دوشنبه, 30 خرداد 1401
0 دیدگاه 561 بازدید

ام دی اف دارای اصول خاصی برای نگهداری است. در صورت رعایت این اصول عمر مفید کابینت و سایر وسایل خانگی و اداری از این جنس به حداکثر خود خواهد رسید. از بین این اصول به چند نکته اساسی در مقاله زیر اشاره شده است که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. همانطور که میدانید درصد زیادی از دکور منزل شما را وسایل چوبی تشکیل میدهد پس نگهداری این لوازم علاوه بر انتخاب مناسب جنس آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

1-به هیچ عنوان از اسکاج و لوازم تیز و زمخت مانند آن و نیز موارد اسیدی و شیمیایی قوی برای پاک کردن سطوح  ام دی ای استفاده نکنید چراکه منجر به اسیب به یراق الات و نیز خود سطوح میشود. پیشنهاد ما برای شما استفاده از اسفنج و اسکاج های ابری و کاملا نرم برای پاک کردن است.

2-از کلیه رفتار ها و مواردی که به تماس طولانی مدت اب با سطوح میشوند خودداری کنید. برای مثال دستگیره های خیس را به درب های ام دی افی آویزان نکرده و در صورت خیس شدن این سطوح سریعا آن را با دستمال تمیز خشک کنید.

3-از نفوذ آب به درز قاب های ام دی اف و پروفیل و آلومینیموم جلوگیری کنید چراکه نفوذ آب منجر به پوسیدگی و کپک زدن این سطوح میشود.

4-درب های ام دی افی مانند درب کابینت را خصوصا هنگام پخت و پز بازنگذارید. حرارت ناشی از پخت و پر به این سطوح آسیب میرساند

5-اگر مجبور به استفاده از حلال های قوی و پاک کننده هایی مانند الکل شدید این مواد را با دانستن اصول لازم و مشورت متخصص این حوزه با درصد معین اب رقیق کرده و سپس استفاده کرده و سطوح را پس از پاک کردن کاملا خشک کنید

6-برای زیر شیشه های روغن ،الکل و... حتما از کاور استفاده کنید و درب شیشه های ترشی و... را ببندید تا از نشت مواد داخل آنها به خارج جلوگیری شود.

7-اگر جنس هایی مانند کرین یا سنگ مصنوعی در طراحی داخلی منزل شما استفاده شده است بهتر است اصول خاصی در نگه داری آنها مازاد به موارد فوق را رعایت کنید.

برای مثال:

-پرهیز از کشیده شدن لوازم تیز مانند چاقو برای بریدن و یا تراشیدن موادی که به سطح چسبیده است

-از جمع شدن آب دور سینک و یا روی این سطوح اکیدا خودداری کنید

-اگر لازم است جسمی روی این سطوح بگذارید دقت کنید که قسمتی از سطح نباشد که زیر آن خالی است مانند سطح بالای ظرفشویی یا لباسشویی

-جسم های بسیار داغ را روی این سطوح نگذارید

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد