اینستاگرام آپارات یوتیوب

اچ پی ال چیست

ﺳﻪشنبه, 31 خرداد 1401
0 دیدگاه 570 بازدید

اچ پی ال یک پانل تزییناتی با ضخامت 2-25 میلیمتری است که از چند لایه کرافت تشکیل میشود این اسم مخفف لمینت در فشار بالا یا (( High Pressure Laminate است. کاغذ های کرافت به همراه روکش روئین به رزین ترموست اغشته شده و با تحت فشار و دما قرار گرفتن متراکم شده و ساختار یکپارچه میگیرند. از این ورق ها در اجرای نمای ساختمان، اسانسور کابینت ،واگن سازی استفاده میشوند.  به عبارتی این ورق ها شامل دو قسمت اصلی مغزی و روکش هستند مغزی میتواند ام دی اف یا اچ دی اف باشد. روکش میتواند روکش ملامینه باشد که روی یکی از این دو نوع جنس مغزی قرار میگیرند.

این نوع ورق ها دارای خاصیت انتی باکتریال و انتی الکترواستاتیک هستند و قابلیت شست و شو دارند.از دیگر خواص این ورق میتوان به قابلیت ارتجاع و چکالی کم اشاره کرد که سبب ایمنی در برابر زلزله میشود. خاصیت این ورق ها منجر میشود تا در صورت روش نصب مناسب تا حتی 30 سال حتی با در تماس اشعه خورشید قرار داشتن تغییر رنگ و فرم در آنها ایجاد نشود.

این ورق شعله ورنمیشود و در برابر حریق مقاوم تر است و ذئب نمیشود و منفجر نمیگردد. این ورق که به دیوار ضد باران یا حشک نامیده میشود. فضای زیر سازی و خالی پشت ورق ها مانند یک عایق برای سرما و گرما عمل میکند و تا حدی از هدر رفت انرژی کمک میکند. 

 

از HPL  در نماسازی ساختمان ها

سرویس بهداشتی عمومی

ورزشگاه ها

بیمارستان ها

و آزمایشگاه ها استفاده میشود

نصب این ورق ها دارای چند مرخله یا فاز به شکل زیر است.

1 انجام محاسبات  و ترسیم نقشه

2 آهن کشی

3 نصب لامل های الومینیومی

4 برش و نصب پنل

5 استفاده از روش پیچ و پرچ برای ایجاد منحنی در ورق های مورد نظر (به علت خاصیت ارتجاعی این ورق ها خم نمیشوند و در صورت خم شدن به حالت اول بر میگردند)

 

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد