اینستاگرام آپارات یوتیوب

فرق نئوپان و MDF

چهارشنبه, 22 تیر 1401
0 دیدگاه 594 بازدید

فرق نئوپان و MDF

یکی از ساده ترین روش های تشخیص این دو محصول توجه به مغز آنهاست که به راحتی قابل تشخیص است. نئوپان دارای مغزی متشکل از خرده چوب های فشرده وبا تخلخل و فضای آزاد بین آنهاست درحالی که ام دی اف بسیار فشرده و دارای سطح صیقلی مناسب برای رنگکاری و روکش شدن است همین ویيگی های ظاهری منجر میشود این ورق ها در برابر رطوبت ، پوسیدگی و حمله حشرات مقاوم باشند.

ام دی اف همانطور که اشاره شد دارای چگالی و تراکم بالایی است که از فیبر های چوبی سخت یا نرم ساخته میشود. از این ورق در ساخت انواع کابینت،یونیت، کمد و ...استفاده میشود. این ورق در اصل الیاف چوبی رزین خورده هستند که تحت فشار و گرمای بالا به یکدیگر چسبانده شده اند. درست است که نئوپان قابل روکش شدن است و دو نوع روکش دار و بدون روکش آن قابل استفاده هستند اما با توجه به زیبایی ، کیفیت، ماندگاری و استحکام ام دی اف، نئوپان خصوصا در محیط هایی که در معرض رطوبت هستند استفاده نمیشود.

اچ دی اف و پلی وود از جمله ورق های دیگری هستند که در صنعت دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرند. اچ دی اف اغلب به عنوان سطح نا رسا و یا در نمای ساختمان یا زیبا سازی اتاق خودرو کاربرد دارد، پلی وود نیز ترکیبی از چوب و پلاستیک است که در ساختمان سازی و دکوراسیون خودرو سازی ،راه اهن و ... استفاده میشود. تزریق پلاستیک به چون انبسا طولی آن در صورت حرارت دیدن را کاهشو استحکام آن را چند برابر میکند.

تئوپان و ام دی اف تفاوت های محسوس دیگری نیز دارند برای مثال محکم بودن در برابر فشار، وزن بیشتر و قیمت بالاتر ام دی اف نسبت به نئوپان از جمله تفاوت های دیگر این دو محصول است. در حالت کلی استفاده از ام دی اف برای طراحی دکوراسیون به علت استحکام بهتر و ماندگار تر است.

 

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد