اینستاگرام آپارات یوتیوب

ممبران چیست

یکشنبه, 2 مرداد 1401
0 دیدگاه 565 بازدید

رنگ یا ممبران

ممبران در اصل نام ماده ای خاص است که با فناوری و روش ویژه، ام دی اف، پی وی سی یا نئوپان و به حالت کلی ورق خاص را وکیوم میکند.اما برای آنکه بخواهیم ورق مورد نظر را وکیوم کنیم لازم است ابتدا به موارد خاصی توجه کنیم. برای آنکه این ماده سطوح را وکیوم کند لازم است سطوح کاملا از گرد غبار پاک شده و صاف و صیقلی باشند. برای وکیوم کردن سطوح لازم است یک لایه چسب بین ورق و ماده وکیوم قرار گیرد. لازم به ذکر است علاوه بر اصولی بون ممبران شدن سطوح حتما باید چسب مناسب استفاده شود در غیر این صورت رنگ روی کار باد میکند. پس لازم است در حین ممبران شدن نیز اصول خاصی رعایت گردد علاوه بر آن اصول نگه داری از سطح ممبران شده برای افزایش عمر مفید سطوح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

همنطور که اشاره شد چسب مورد استفاده باید مشخصه هایی داشته باشد تا مشکل جدا شدن ماده مورد استفاده از سطح رخ ندهد. از جمله این مشخصات میتوان به موراد زیر اشاره کرد.

 

مقاومت حرارتی: در اصل چسب باید مقاومت حرارتی مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد تا قرار گیری در برابر فشار و حرارت خاصیت آن را از بین نبرد.

اکتیواسیون یا دمای فعال سازی

زمان یا دمای فعال سازی در اصل زمان شروع واکنش های زنجیره پلیمری است. هر چسب میتواند دمای فعال سازی متفاوتی داته باشد. به عبارتی هر چسب در دمای معینی میتواند فعال شود و یا بهترین عملکرد خود را داشته باشد که باید به آن توجه کرد.

و گرانوری 

گرانوروی سرعت جریان یک محلول است هر چه  گرانروی بالاتر باشد مدت زمان بیشتری برای جاری شدن ماده مورد نیاز است.در صنعت بهترین گرانروی عددی بین 2000 تا2800 میلی پاسکال بر ثانیه معرفی میشود.گ رانوری مناسب، اتصال ورق و ماده ممبران را تضمین میکند قابل ذکر است که چسب بایدمنافذ را به خوبی پر کند و مانند یک لایه مابین سطح و ماده ممبران قرار گیرد. در صورتی که گرانروی خیلی زیاد یا خیلی کم باشد کار با چشب دشوار میشود.

بدون رنگ بودن

شاخصه دیگر بدون رنگ بودن است. پرواضح است که رنگ داشتن چسب کار باآن را دشوار و باعث ایجاد لک های مشخص روی کار میشود و زیبایی کار و ظرافت و تمیزی آن را از بین میبرد.

طرح های ممبران متنوع هستند و سطوح ممبران شده در برابر رطوبت مقاومت بهتری پیدا میکنند. مدل های ممبران شده از کابینت های چوب طبیعی عمر بیشتر داشته و امکان حشره گذاشتن ندارند و از طرفی قیمت مناسب تری دارند هر چند ممبران از ام دی اف و یا هایگلاس و پلی ارتان گرانتر است. البته معایب این نوع کیوم در اصل کم نیست اسیب پذیری در برابر اجسام تیز و مشکل پیدا کردن همان طرح و رنگ برای تعمیات از معایب این محصولات است.

از طرفی لازم است سطح اتخابی خیلی ظریف نباشد زیرا وکیوم کردن طرح های بسیار ظریف دشوار و غیر ممکن است. با توجه به موارد فوق و نظر افراد متخصص مانند مشاورین راشین میتوانید بهترین گزینه را برای رنگکاری سفارشات خود انتخواب کنید.

اشتراک گذاری :

نظرات 0

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد